Start het schooljaar met Junioruniversiteit

Een nieuw schooljaar staat voor de deur. Een nieuwe groep, dat is altijd een spannend moment voor de kinderen en de leerkracht. In deze blog laten we je onze producten zien die ideaal zijn om het schooljaar mee te starten.

Alles over wie ik ben – groep 5/6

In dit sociaal-emotionele project voor groep 5 en 6 worden kinderen aangezet tot nadenken, voelen en filosoferen, zodat ze zich bewust worden van de verschillende kanten van hun identiteit. De activiteiten zijn gebaseerd op het boek ‘Alles over wie ik ben’ van Stine Jensen met illustraties van Marijke Klompmaker.

Emoties en het brein – groep 3

In dit project voor groep 3 leert het kleurenmonster over de werking van de hersenen en de samenhang tussen leren en de hersenen. Samen met het kleurenmonster leren de kinderen uitdagingen aan te gaan, nieuwe verbindingen te maken in hun hersenen en door te zetten als het moeilijk wordt. Dit project maakt gebruik van het boek Het kleurenmonster, geschreven en geïllustreerd door Anna Llenas.

Meriël vertelt: Wat een fantastisch pakket! Ik heb dit project aan het begin van het schooljaar ingezet in mijn groep 2-3. De kinderen hebben gesmuld van de hersenfeitjes, wat interessant om te leren hoe het in de hersenen gaat als je iets nieuws gaat leren. De activiteiten zijn leuk en afwisselend. Voor veel kinderen heeft dit veel inzicht gegeven. Steeds als wij in de klas iets nieuws leren maak ik de koppeling naar het project, het is helemaal niet gek als je iets nieuws gaat doen en het niet in een keer lukt. Het project bevat ook suggesties voor hoeken en spelactiviteiten. Ik vind dit project echt een aanrader!

Actiebladen taal – start groep 3

Dit pakket bevat twaalf sets actiebladen voor de eerste helft van groep 3, waarbij kinderen handelend bezig zijn en actief aan de slag gaan met activiteiten rondom letterkennis, lezen en schrijven.

Nadia vertelt: De actiebladen zijn goed in te zetten tijdens het hoekenwerk of circuits. Met de actiebladen kunnen de kinderen spelend aan de slag met letters en lezen. Ik heb de bladen begin groep 3 gebruikt. Een nieuw actieblad werd tijdens een circuit geïntroduceerd en daarna in de hoek gelegd.

Actiebladen rekenen – start groep 3

Dit pakket bevat twaalf sets actiebladen voor de eerste helft van groep 3, waarbij kinderen handelend bezig zijn en actief aan de slag gaan met activiteiten rondom splitsen, meten, wegen, spiegelen, voorzetsels en meer.

Rol – Doe – Bedek: reken en lezen – start groep 3

Dit pakket bevat twaalf sets rol-doe-bedek bladen waarbij rekenen- en leesvaardigheden spelenderwijs aan bod komen. De gevarieerde inhoud met 127 pagina’s biedt activiteiten met sommen, splitsen, turven, rijmen, woorden maken en meer.

Meriël vertelt: Een fijn pakket om de doelen van groep 3 op een andere manier nog een keer aan te bieden. Het voelt voor de kinderen alsof ze aan het spelen zijn door de leuke werkvormen. Ik zet deze bladen regelmatig in. Ook nu in januari zitten er nog bladen in die goed passen bij de leerdoelen van groep 3. Wij zijn nu bijvoorbeeld volop bezig met de vriendjes van 10, daarvoor zit een mooi blad in dit pakket. Maar aan het begin van het schooljaar hebben de kinderen leren turven. Toen heb ik dat blad gebruikt. Een pakket die je dus lang kunt inzetten!