In dit project voor groep 4 maken de kinderen kennis met Dolfje Weerwolfje, die op zoek is naar nieuwe vrienden en gaan ze met Dolfje op zoek naar hun eigen identiteit. Vragen als: Wie ben ik? Waar ben ik goed in? Wie zijn mijn vrienden? En wat betekent vriendschap voor mij? worden gedurende dit sociaal emotionele project beantwoord. Het project wordt afgesloten met een talentenshow waarbij iedereen zijn eigen talent presenteert. Het project is geschreven bij het boek ‘Dolfje Weerwolfje‘ van Paul van Loon met tekeningen van Hugo van Look.
*** Let op! De aanschaf van deze digitale download geeft standaard gebruiksrecht voor slechts één persoon / individuele leerkracht of één klas binnen een school. Gebruik je het materiaal in meerdere klassen op school? Dan dien je meerdere licenties aan te schaffen. Het aantal benodigde licenties kun je selecteren voordat je het product in je winkelmand plaatst. Digitale Junioruniversiteit materialen mogen zonder geldige licentie niet worden gedeeld.
Download hier de lesdoelen van dit project.
meriel_bouwman –
Dit project vind ik echt fantastisch! De brieven spreken de kinderen erg aan en de verwerking in de vriendenboekjes is ook fijn. Ik heb tijdens dit project de aanbevolen lesvolgorde aangehouden. Dit was erg prettig, omdat het zo goed past bij de chronologische volgorde van het boek. De kinderen waren enorm enthousiast, iedere dag werd bekeken of Dolfje weer op school langs was geweest om een nieuwe brief achter te laten. Als er een brief was, konden de kinderen eigenlijk niet wachten met lezen. Tijdens dit project heb ik vooral genoten van de betrokkenheid en het enthousiasme van de groep. En een hele fijne bijkomstigheid van dit project: de kinderen zijn gemotiveerd om te lezen! De Dolfje Weerwolfje boeken zijn niet aan te slepen. Leespromotie ten top dus! Mocht ik nog een keer groep 4 krijgen in de toekomst, is dit zeker een project wat ik nog eens ga uitvoeren.