Dit pakket voor groep 5 en 6 biedt spellingsonderwijs op een coöperatieve wijze aan: in spelvorm en met samenwerking als de basis. In dit spellingspakket komen de volgende categorieën aan bod: woorden met tie, woorden met c, woorden met isch, woorden met x en woorden met f/v.
Tip: Er zijn nog zes spellingspakketten voor groep 5/6 beschikbaar: Spellingspakket 1 , Spellingspakket 2 , Spellingspakket 3 , Spellingspakket 4 , Spellingspakket 6 en Spellingspakket 7.
*** Let op! De aanschaf van deze digitale download geeft standaard gebruiksrecht voor slechts één persoon / individuele leerkracht of één klas binnen een school. Gebruik je het materiaal in meerdere klassen op school? Dan dien je meerdere licenties aan te schaffen. Het aantal benodigde licenties kun je selecteren voordat je het product in je winkelmand plaatst. Digitale Junioruniversiteit materialen mogen zonder geldige licentie niet worden gedeeld.
Nena Heesakkers –
Wat een goede vondst, de spellingspakketten van Junioruniversiteit!
Ik koos dit vijfde pakket voor de spellingsregel -tie en het herhalen van de f/v wat op dit moment het meest aansluit bij de leerdoelen en -behoeftes in de groep.
Met verschillende vormen en materialen kunnen de kinderen de spellingsregel inoefenen en herhalen. Doordat de activiteiten een (inter)actief karakter hebben, kun je ze op verschillende manieren en momenten inzetten: ter vervanging van de verwerking in het methodeboek, als klaaropdracht, tijdens een circuit.
De activiteiten hebben samenwerking als basis, maar ze zijn ook prima individueel in te zetten. Ze zijn ook een meerwaarde voor groepsdoorbrekend werken! Zo liet ik een leerling eind groep 3 met de remediëring van f/v oefenen. Ondanks dat deze leerling een sterke lezer is, zijn de woorden prima in te zetten voor groepen lager dan groep 5-6 zoals woorden als verf, vijf, veilig, flink.
In de bijlagen zijn vlaggen met de spellingsregel toegevoegd. Deze kun je bijvoorbeeld ter ondersteuning ophangen in de klas.
Kijk ook zeker bij de andere spellingspakketten! Met als tip om vooral te kijken naar de spellingscategorieën die aan bod komen, want ze zijn zeker breder in te zetten dan alleen die groepen.