Koning Sums van Tafelstad is op zoek naar ridders en ridsters voor aan de ronde tafel. Alleen zij die de tafels tot en met 10 kennen, mogen plaatsnemen aan de ronde tafel. De kinderen helpen de koning om hen te vinden.
Dit goedgevulde pakket voor groep 4 en 5 bevat actiebladen, een ‘kraak de code’, een bingo, een circuit en een feestelijk lied. Het liedje in MP3 formaat is gemaakt door Jeroen Schipper en is beschikbaar in gezongen en als instrumentale versie.
Van de auteur
De kinderen hebben afgelopen maanden hard gewerkt en alle tafels geleerd. De hoogste tijd om deze mijlpaal te vieren. In dit pakket vind je verschillende activiteiten zoals actiebladen, kraak de code opdrachten, circuitopdrachten, een tafelbingo en een feestelijk lied. Hiermee organiseer je een geslaagd tafelfeest in de klas. Met deze activiteiten kunnen de kinderen in kleine groepen of met de gehele groep aan de slag. Ze zijn actief en spelenderwijs bezig met de tafels.
Je kunt de activiteiten verdelen over verschillende dagen of een grote feestdag organiseren. Er wordt gebruik gemaakt van een rode draad om de activiteiten aan elkaar te koppelen.
Rode draad: Koning Sums is op zoek naar nieuwe ridders en ridsters voor aan de ronde tafel. Deze zijn heel belangrijk want zij besturen het land. De kinderen gaan samen met Koning Sums op zoek naar geschikte ridders en ridsters voor aan de ronde tafel. Na het voltooien van elke activiteit vinden de kinderen een ridder of ridster voor aan de ronde tafel. Wanneer alle ridders en ridsters aan de ronde tafel zitten is het tafelfeest afgelopen en kunnen de ridders en ridsters geridderd worden.
Wat zijn actiebladen? Actiebladen zijn de tegenhangers van werkbladen. Bij een actieblad is het blad zelf niet het doel maar een middel. Het stimuleert het spelend leren. Door middel van handelingen en eigen inbreng zijn er meerdere antwoorden mogelijk en wordt de taalontwikkeling gestimuleerd.
Wat is kraak de code? Kraak de code is een escaperoom in de klas waarbij je op verschillende manieren een code kunt kraken. In teams lossen kinderen problemen op door middel van puzzels en opdrachten. Of het antwoord goed of fout is, weten de kinderen wanneer ze de code invoeren. Met de juiste antwoorden kraken de kinderen de codes en gaan de sloten open.
In dit pakket vind je een uitgebreide beschrijving van de actiebladen, de kraak de code opdrachten en de rode draad. Vervolgens worden alle opdrachten beschreven. De bijlagen vind je achterin.
*** Let op! De aanschaf van deze digitale download geeft standaard gebruiksrecht voor slechts één persoon / individuele leerkracht of één klas binnen een school. Gebruik je het materiaal in meerdere klassen op school? Dan dien je meerdere licenties aan te schaffen. Het aantal benodigde licenties kun je selecteren voordat je het product in je winkelmand plaatst. Digitale Junioruniversiteit materialen mogen zonder geldige licentie niet worden gedeeld.
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen.