In dit project leren de kinderen alles over de wilde dieren van de savanne. Ze kruipen in de rol van een ranger en komen van alles te weten over de dieren. Ze bekijken verschillende diersoorten, hun leefgebied en ze ontdekken welke dieren er uit een ei komen. Dit project is ontwikkeld aan de hand van het boek ‘Wilde dieren van de savanne’, samengesteld door Marja Baeten en het WNF en geïllustreerd door Gertie Jaquet.
*** Let op! De aanschaf van deze digitale download geeft standaard gebruiksrecht voor slechts één persoon / individuele leerkracht of één klas binnen een school. Gebruik je het materiaal in meerdere klassen op school? Dan dien je meerdere licenties aan te schaffen. Het aantal benodigde licenties kun je selecteren voordat je het product in je winkelmand plaatst. Digitale Junioruniversiteit materialen mogen zonder geldige licentie niet worden gedeeld.
Lesdoelen
Download hier de lesdoelen van dit project.
Foto’s
Foto’s van het project in de praktijk:
Nadia Kuipers –
Weer een uitgebreid project van Junior Universiteit. Mooie aanvulling wanneer je in de klas werkt rondom wilde dieren. De activiteiten werden door de kinderen enthousiast ontvangen.
marleendekloet –
Met dit uitgebreide project van Junior Universiteit kun je perfect aan de slag met werken rondom een thema. Deze keer hebben we van alles geleerd over Wilde dieren op de Savanne. Als echte rangers ontdekken de kinderen niet alles van alles over de verschillende diersoorten, maar zijn ze ook op een uitdagende manier bezig met reken- en taalactiviteiten.
Agnes Dijkstra-Zuiderveen (geverifieerde eigenaar) –
Wat een leuk project om samen met je groep uit te voeren. Aan het einde ervan voelden ze zich ook echt rangers, omdat ze zoveel hebben geleerd. Aan de hand van het boek en de verschillende lessen, leren ze van alles over de savanne en de dieren die daar leven. De activiteit waarbij de tanden van de krokodil gepoetst moeten worden, was favoriet hier.
Ik heb het project halverwege het schooljaar uitgevoerd en zelf vind ik dit wel een handige periode hiervoor. De leerdoelen sluiten aan bij wat er op dat moment ook methodisch wordt behandeld.