Ga je mee op reis door het heelal? Â
Met dit afwisselende project voor groep 3, geschreven bij de boeken Reis naar de maan en Geheimen van het heelal van Mack van Gageldonk, gaan de kinderen als echte astronauten op ontdekkingstocht door de ruimte. Hun eigen verwondering staat hierbij centraal. Ze gaan zoveel mogelijk zelf op onderzoek uit. Dankzij de uitdagende activiteiten en spelhoeken komt dit thema echt tot leven in jouw groep!
*** Let op! De aanschaf van deze digitale download geeft standaard gebruiksrecht voor slechts één persoon / individuele leerkracht of één klas binnen een school. Gebruik je het materiaal in meerdere klassen op school? Dan dien je meerdere licenties aan te schaffen. Het aantal benodigde licenties kun je selecteren voordat je het product in je winkelmand plaatst. Digitale Junioruniversiteit materialen mogen zonder geldige licentie niet worden gedeeld.
Download hier de lesdoelen van dit project.
Nadia Kuipers –
Super tof project. Veel verschillende activiteiten die perfect aansluiten bij de lesstof van groep 3. Het Ruimtereisboek dat de rode draad vormt door het project is ook echt van meerwaarde. In het Ruimtereisboek kunnen de kinderen aantekeningen maken en alles wat ze leren verzamelen. De bewegend leren opdrachten vielen ook goed in de smaak bij de kinderen.
Maartje Ramakers –
Wat een mooi en compleet project is dit. Het past precies binnen de aangeboden doelen van groep 3. Er zijn veel verschillende activiteiten waar de kinderen actief en handelend bezig zijn, echt een aanrader! Het fijne aan het project is dat de bijlagen ook op een andere manier te gebruiken zijn, de planeten sommenkaarten heb ik bijvoorbeeld ook weer tijdens een rekencircuit ingezet. Een heel fijn en compleet project als je aan de slag gaat over de ruimte!
Agnes Dijkstra-Zuiderveen (geverifieerde eigenaar) –
Wauw, wat een prachtig project! De kinderen zogen als sponzen alle informatie op. Ze gingen zelf, samen met mij, op ontdekkingsreis en hebben zoveel geleerd over het heelal. Ouders kwamen vragen wat we wel niet deden in de klas, omdat hun kinderen ineens met ‘moeilijke’ begrippen en vragen thuis kwamen.
Het is een veelzijdig project waarin veel informatie gegeven wordt, maar daarnaast ook wordt gewerkt aan reken- en taaldoelen. De bewegend leren activiteiten waren in mijn groep ook een succes.